CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 25, 2011

main kejar kejar

Asal lari aje, orang kejar, asal lari aje org kejar... sebenarnya orang tak pun buat ape ape, cuma kite shj rasa di apa apa kan.. makin nk lari dr masyarakat, lagi la rasa seperti dikejar kejar oleh masyarakat. Penat melayan pertanyaan orang dan perasaan sendiri. Asik dengar org pregnant aje, nak ngangis. Kerja yang melambak pun tak boleh nak divert pikiran ke perkara perkara lain. Asik nak pikir itu aje. Terus terang saya penat dgn perasaan ni.

clomid dah habis makan 7 hari yg lepas. Sepatutnya hari ke 12 iaitu pada 28 hb kena pergi jumpa doc, tp hati ni tertanya tanya nk pegi ke tak. Rasa mcm cycle ni nak lupakan aje. *walaupun dh makan clomid* kalu ade biar naturally, dan kalau tak de pun, tak lah kecewa sgt kot. kerja berlambak lambak.. semua nak berkejar utk di settle kan sebelum 29 hb ni. Tengoklah pada keadaan.. hubby beria ia nak jumpa doc jugak, tp saya rasa bulan ni saya tak nk emosi sy terganggu. kesian hubby dan family asik sedih tgk saya.

satu malam di bulan lepas,*sebelum period* saya cakap pd hubby
" b, ayg rasa bulan ni pun tak ade lah b"
" mcm mana ayg tau?"
" badan ayg ayg tau lah b, mmg tak ade" *sambil nangis*
" ayg tak boleh cakap mcm tu, kalau ade baby, nnt dia dgr kite give up macam ni, nnt dia sedih"
" b, kite tak pernah give up dgn dia, tp dia yang tak nak kita. kite setiap saat tunggu dia" *sambil menangis lagi kuat*

kalaulah boleh dihilangkan perasaan nak anak ni, atau ade machine yg boleh kasi kite lupa, kan bagus.

4 comments:

Aini Qamariah said...

ahahaha..kalau lah kamu ni dekat, telah lame aku cilikan mulut kamu itu..ekekek

ade 2 bende yg mmg duduk pada kedudukan die, tak boleh lari dan tak boleh ditukar.. 1 takdir..mmg pada tgn DIA... 2 usaha, yg jatuh pada bahu kita.

kamu larilah, kamu tutuplah mata, telinga, semua yg kamu boleh, tapi apa yg pada DIA, tetap pada DIA, dan ape yg BERAT atas bahu kamu tetap atas BAHU KAMU.

jadi, jgn aku dgr lagi perkataan give up ye. mau je aku picit kamu sampai kurussssss..haih!

Mrs.ShiZni said...

-speechless saya membacanya-
...cannot say i understand sbb saya jauh dari masyarakat yang menanya....
Apapun, bertabahlah. Hakikatnya kena hadapi tapi bila kadang2 rasa x mampu, larilah jauh2 seketika.

E K A said...

ala sedihnya dgr....

TiNie said...

saya pon slalu nangis2 cam ni dpn hubby,.,tp nasib baik dia supportive n plg penting dia slalu positifkan pikiran sy yg negatif ni..

Post a Comment