CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 20, 2015

Meet Eva & Lea

Assalamualikum


Ya Allah ... lama sangat sangat sangat sangat tak update blog ni kan?? ni bukan tahap berdebu berhabuk  dah ni.

I wanted to share my IVF journey with you girls but then I get really tired from the pregnancy. and YES I got pregnant. Alhamdulillah. and with TWINS.




ini gamba 3 day embryos. 3 masuk dalam rahim tapi dua sahaja yang lekat.




ultrasound at 8 weeks




The 35 weeks journey was a mix of emotions. I get worried really fast. I am super duper careful and fussy of what I eat, I did not drive sepanjang pregnant, no raw meat atau makanan yg tak dimasak properly, no skipping of vitamins or milk. Although it was a smooth pregnancy ( muntah pagi cuma seminggu sahaja) I have no alahan what so ever. cuma I like to take long naps in the afternoon.

Gave birth at 35 weeks 3 days at Tropicana Medical Center (where I did my IVF). Emergency C-sec at 3 am due to water bag pecah accompany with some blood. Twin A lahir at 3.13 am dan Twin B lahir at 3.16 am. 3 minutes apart. both girls.



Eva Madeeha binti Azhan 
born 28th May 2014
3.13 AM


Lea Hanani binti Azhan
born 28th May 2014
3.16 AM




at 6 months




 8 months 



 Raya 2015



Perth 2015



Eva and Lea : nonidentical twin with two different characters, looks, body build, skin color, hair texture, shoe size, clothing size, interest and ability. semua lain la. I like to say they compliment each other in every way. 

I may not update my blog that often, but for those who has questions boleh add me on facebook (emy suraya) or instagram @emysurayanorazizi .

Untuk rakan rakan TTC sekalian, Dulu, aku selalu terfikir, kenapa Allah tak kurniakan aku anak, kenapa kenapa kenapa? sekarang aku tahu jawapannya. Allah ada setiap jawapan kepada setiap persoalan kite. 

Tak layak untuk aku kata bersabaralah kerana di sini mungkin ada lagi yang lebih lama menanti cahaya mata dari aku, tak adil aku kata terus mencuba, kerana disini aku percaya ada yang telah usaha sehabis daya lebih banyak dari aku, dan tak patut aku kata masa itu belum tiba sebab jika aku ditempat kalian, aku juga bosan dengar perkataan itu. 

Rakan rakan TTC, percayalah, bila masa itu sampai, kitalah orang terbahagia di dunia. InsyaAllah.




3 comments:

iya said...

congrats to u...cute kids.... :)

eimma's said...

Congratssss

Unknown said...

Jemput dtg ke fb saya: UPT OPK
Produk OPK dan UPT untuk membantu mereka yg sedang TTC
dapatkan dengan harga yang murah daripada pasaran
Juga pakej2 promosi dgn harga terbaik
Whatsapp: 0129001038(Pn.Nor)

Post a Comment